fbpx
środa, 3 marca 2021
14.1 C
Częstochowa

Dieta a zwiększenie sprawności organizmu

- REKLAMA -
- Reklama -

Znasz to uczucie, gdy wstajesz rano i czujesz zmęczenie, chociaż twój dzień dopiero się rozpoczął. To wcale nie zmienia się z upływem czasu? Ciężko ci się skupić, często odczuwasz rozdrażnienie, a poziom sprawności twojego organizmu możesz ocenisz zaledwie na 10 procent tego, co w rzeczywistości możesz zrobić? Jeżeli na te pytania odpowiadasz twierdząco to wiedz, że czas zmienić dietę. Wszystkie działania naszego organizmu począwszy od myślenia po aktywność fizyczną – bieganie, spacery czy podnoszenie ciężarów, wymagają energii. Jest tak wiele czynności i procesów zachodzących w naszym ciele, o których nawet nie pomyślimy, jak praca mięśni serca, przewodu pokarmowego, nawet podczas snu nasz organizm wykorzystuje energię pochodzącą z żywności, abyśmy mogli żyć i cieszyć się zdrowiem.

Skoro jedzenie jest tak istotne w codziennym funkcjonowaniu, dlaczego sprawność naszego organizmu mimo to, może być na niskim poziomie?

Przyczyną jest źle zbilansowana dieta. Żyjemy w pośpiechu, dlatego często zdarza się, że zamiast owsianki na śniadanie zjemy słodką bułkę z pobliskiej piekarni, bo tak jest najszybciej. Nie czujemy głodu i dzięki prostym cukrom otrzymujemy nagły zastrzyk energii, który niestety jak szybo wzrasta, tak i szybko spada.

 

Dieta a zwiększenie sprawności organizmu
Dieta a zwiększenie sprawności organizmu

Czym więc jest zbilansowana dieta?

Zawiera ona różnorodne nierafinowane węglowodany, białka i tłuszcze, ze szczególnym uwzględnieniem warzyw, produktów pełnoziarnistych i zdrowych olejów. Spożywanie wymienionej żywności w określonych ilościach pomoże ci przezwyciężyć uczucie permanentnego zmęczenia. No dobra, to chyba warto zapytać w jaki sposób to działa i dlaczego jest to lepsze niż zjedzenie słodkiej bułki? Gdy jemy zdrowo, produkty zawarte w naszych posiłkach przekształcają się w energię w różnym tempie. Może przedstawimy to na przykładzie wspomnianego już śniadania: wybierając produkty pełnoziarniste i zdrowe tłuszcze nienasycone – dostarczasz sobie rezerw energii, których będziesz potrzebować przez resztę dnia.

Co włączyć w zbilansowaną dietę, aby przestać czuć zmęczenie?

Przede wszystkim pij dużo wody. Jeżeli twojemu organizmowi brakuje wody, pierwszym tego objawem jest uczucie zmęczenia. Woda jest bardzo ważna, ponieważ przenosi ona składniki odżywcze z naszych posiłków do komórek i usuwa toksyny z organizmu. To proste, bez wody nie pomożesz sobie w utrzymaniu witalności każdego dnia. Jedz mało, ale często, duże posiłki mogą sprawić, że poczujesz się ociężale, co również przyczynia się do zmęczenia. Niewielkie, ale częste posiłki energetyczne wspomogą pracę naszego mózgu. Z pewnością w utrzymaniu takiej regularności pomoże catering dietetyczny. Możesz zamówić go na stronie https://bedietcatering.pl/czestochowa/. Kofeina w diecie może być twoim sprzymierzeńcem, jednym z jej działań jest wzmocnienie czujności, dlatego wypicie filiżanki może cię w sposób odpowiedni pobudzić przed ważnym spotkaniem. Trochę powiedzieliśmy o tym, co warto włączyć w dietę i jak często jeść, teraz zasugerujemy co warto ograniczyć. Alkohol osłabia nasz organizm i pogarsza jakość snu, czego efektem jest silne zmęczenie kolejnego dnia. Dbając o dietę ważne jest, aby pamiętać, że wciągu doby nasza energia wzrasta i nieznacznie spada. Jest to naturalny proces, którym nie powinniśmy się martwić, jeżeli dbamy o to, by odżywiać się zdrowo i odpowiednio do naszych potrzeb.

 

* Artykuł sponsorowany

Przeczytaj także

Skomentuj

- Reklama -

Ostatnie

„Stać mnie na jeszcze więcej” – rozmowa z Hubertem Sadowskim

Skra Częstochowa :Dwóch z pięciu naszych nowych zawodników dostało od trenera Marka Gołębiewskiego spory kredyt zaufania i rozpoczęło pierwszy...
- Reklama -
- REKLAMA -